Uforpligtende tilbud giver kunder i butikken

hands-462297_640

Et tilbud er sådan set altid uforpligtende for kunder, da du aldrig kan blive bundet af et tilbud, som nogen giver dig. Men derfor er det alligevel et godt salgsargument over for kunder, at du fortæller dem, at de har mulighed for at få et uforpligtende tilbud.

I håndværkerfag har man altid givet tilbud på opgaver, da det er normalt, at man her kommer ud og ser på opgavens omfang. Indenfor andre fag er det mere normalt, at man opererer ud fra en timeløn, og så ved kunder ikke, hvad opgaven ender med at koste.

 

Et uforpligtende tilbud fjerner usikkerheden

Grunden til, at det virker at give et tilbud, er, at kunder er mere tilbøjelige til at sige ja, hvis de har fået prisen at vide. Det skyldes, at vi alle sammen er bange for at få en ubehagelig overraskelse, hvis en opgave kostede dobbelt så meget,  som vi havde regnet med.

Hvis vi f.eks. kigger på Malerfirmaet Lykkebo, så kan du se, at du kan få et tilbud allerøverst på siden. Det gør de for, at besøgende hurtigt får tillid til, at det ikke koster dem noget at få et tilbud på en opgave.

Denne praksis er blevet utrolig populær indenfor en række forskellige brancher, hvor man ikke tidligere har ønsket at give tilbud. Det er grunden til, at der er kommet en række få-3-tilbud sider frem.

Kunder bryder sig ikke om, at de ikke ved, hvad det koster at benytte en advokat, derfor bruger kunder hjemmesider, som giver dem mulighed for at få et tilbud og sammenligne det op mod andre virksomheder.

 

Skal din virksomhed give tilbud?

For stort set alle typer af virksomheder, som leverer en service, er det en god idé at afprøve at give kunder faste tilbud. Nogen gange ville I risikere, at I mister nogle penge, da I vurderer opgaverne forkert. Men det tvinger jer også til at finde ud af, hvor hurtigt I kan levere en opgave til kunderne.

I sidste ende vinder både din virksomhed og kunderne på det, da begge parter kan vide, hvad de kan forvente. Din virksomhed ved, hvor mange penge I får ind for opgaven.

Hvis din virksomhed ikke allerede sender uforpligtende tilbud til kunder, så prøv at gøre det i et par måneder og se hvordan det gavner jeres virksomhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *