Reklame fristelser & hvordan små virksomheder kan håndtere dem.

Nye reklame ideer og teknikker får mest altid optimistisk lille virksomhedsejer hurtig opmærksomhed.

Første gang du hører om en noget nyt at bruge eller tilpasse, dit sind løb fremad, især hvis udtalelser er realistisk og synes at forholde sig til hvad du gør.

For at illustrere, billede den annonce sælger stående lige der i din virksomhed.

Fristelsen stirrer dig i ansigtet. “Det er en hel del,” fortælle de dig. Kan du gå til det eller ej?

Her er tre sæt af realistisk spørgsmål at stille dig selv som du evaluere forslag:

****************************************

1. Tag et skridt til side og overveje dette. Er din nuværende reklame allerede dækker grundlæggende? Er denne nye fristelsen del af din grundlæggende reklame plan eller falder det ind under kategorien “næste niveau”? Husk, at du har fået til at gøre grundlæggende først, ligesom du skal åbne et showroom, før du kan dekorere det. Så sørg for at du gør grundlæggende godt før du flytter til det næste niveau.

****************************************

2. ny idé eller teknik, står sin egen som en profit generator? Kan den nye idé eller teknik integreres i din grundlæggende reklame fremstød så det kan kompliment, hvad du allerede gør? Vil det bidrage til at opbygge en kumulativ reklame effekt?

****************************************

3. har du råd til det? Er dit annonceringsbudget allerede belastet? Vil denne reklame metode betale for sig selv? Eller vil det bryde banken?

****************************************

Baggrund: Den informerede lille virksomhedsejer holder god optegnelser over alle kampagner og reklame. Du ønsker at udvikle tilstrækkelige oplysninger til at finde ud af hvad der virker og hvad der ikke gør. Det hedder learning fra dine oplevelser af at være i skyttegravene.

Fristelsen stirrer du i ansigtet i mindst forventet gange. Temptation kan kommer fra høre eller læse om super resultater andre har fået med deres reklame.

Ofte det vises, når en sælger fortæller dig om “stor”, de tilbyder. Temptation kan komme fra ser frem til hvor stort det ville være hvis du kunne få lignende resultater. Det lyder altid så let.

Er fristelsen værd at lytte til? Ved at give dig selv ærligt svar på ovenstående tre spørgsmål, vil du vide, hvis det er på tide at komme videre til det næste niveau og bukke under for din nyeste reklame fristelser.

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *